Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.05 17:39 - Мазнини
Автор: babankata Категория: Спорт   
Прочетен: 152 Коментари: 0 Гласове:
0



  Мазнините са жизнено необходимим. Без мазнини мастноразтворимите витамини не могат да се усвоят - а те са жизненоважни - витамините А, Е, Д, К. Те също така са необхоими в строежа на клетките. Телесните мазнини имат защитна роля, обвивайки най-важните органи .
 Проблемът е в това, че се нуждаем от относително малки количества есенциални мастни киселини за поддържането на добро здраве. Организмът ни омже да синтезира мазнини от белтъчините и въглехидратите. Мазнините дават вкус на храната и помагат за нейното усвояване.
 Източници на мазнини : 

- Зехтин и други растителни масла
- Мазнини от печено или пържено месо 
- Мас, лой
- Сланина 
- Тлъст месо (свинско, овнешко, говеждо)
- Кожа на птици
- Тлъстини на бекон
- Тлъсти риби - херинга, сарадини, риба тон, сьомга, скумрия
- Сметана и сирене
- Фъстъчено масло

 Мазнините доставят повече от двойно калории на грам от въглехидратите и белтъчините.Но те се усвояват по-трудно.Поради това са засищащи и помагат да не се яде прекалено много.При храносмилането мазнините се разграждат на холестерол, мастни киселини и фосфолипиди.  

*Не са подходящи преди тренировка.

- Холестерол 
 Присъства във всички продукти от животиснки призход с изключение на яйчения белтък.Холестеролът е неотменим компонент на кръвта и се съдържа във всички клетки, налице е и в хормоните.Той участва в изработването на жлъчните киселини в черния дроб, чрез които се разграждат и усвояват мазнините.
 Яйцата (жълтъкът), черният дроб, бъбреците, хайверът са изключително богати на холестерол храни.Такива са също някои морски дарове - раци, омари, скариди, ралични видове миди.

- Мастни киселини - има над 20 мастни киселини, съдържащисе в манините.Те могат да бъдат разделеин на два основни типа : 

- Наситени мастни киселини - произходът им е предимно животински, като маслото и смената.Палмовото и кокосовото масло съшо са богати на ненаситени мастни киселини.

- Ненаситени маснтни киселини - произходът им е предимно растителен.Съдържат се в повечето растителни масла, а също в някои риби и птици в удивително виоки порции (над 50%). Разделят се на мононаситени (мала от маслини и авокадо) и полиненаситени (слънчогледово, рапично и царевично масло).
 Организмът може да синтеира много от мастните киселини, но има три, които не оже да призведе.Те се наричат есенциални мастни киселини и са полиненаситени. Това са линоловата киселина в растителните масла, линоленовата киселина, която се съдържа в рибата и морските дарове и арахидонвата киселина, включена в черния дроб, бъбреците, говеждото, свинското, овнешкото, пилешкото и пуешкото месо.

- Омега 3 - това е името на есенциалните мастни киселини, които се намират в тлъстите риби като херинга, скумрия и сардини, а също в риба тон и сьомгата.
 Медицикси проучвания сочат, че тези матни киселини намаляват риска от високо кръвно налягане и облитериране на артериите, което заплашва с тромбоза и сърдечни заболявания.Ескимосите, които се хранят предимно с риба и си набавят киселините омега-3, рядко боледуват от ърдечни болести.
* Ако си купувате омега 3 , 6 или 9 въобще, не купувайте от Българска фирма тъй като отглеждат рибите в зарибени-изкуствени басеини и ги хранят с боклуци, съответно хранителната им стойност е слаба и няма да има добър ефект за тялото, макар че и за чуждите не можем да бъдем сигурни, но за Българаря... няма съмнение.

- Фосфолипиди
 Лецитинтът е най-добре изученият фосфолипид, а най-богатият му източник е яйченият жълтък.Лецитин се съдъжра и в растителни и в животински продукти.Съдържа се в соята и се използва като табилизатор и емулгатор.Лецитин има в кръвта и в защитната обвивка на нервите.Организмът може да го призвежда, поради което не е неаменимо хранително вещество.

* ВАЖНО 
 Хранителната промижленост бързо реагира на експертното мнение и полиенаситените маргарини са нейна рожба.Много хора замениха кравето масло с маргарин.Днес обаче това не изглежда толкова добър ход.Полиненаситените мастни киселини, съдържащи се в растителните масла, се обработват фабрично, а да се произведерастителна мазнина в твърд вид.
 За целта се добавят водородни атоим към двойната верига на полиненаситените масти, за да се получи твърдо на стайна температура веществ.При получаването на тези хидрогенирани масла обче се формират трансмастни киселини.Някои изследвания сочат, че те притежват същия вреден ефект върху холестерола в кръвта като на наситените масни киселини.Може да разучите за тях в интернет.








Гласувай:
0
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: babankata
Категория: Спорт
Прочетен: 5256
Постинги: 19
Коментари: 1
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Май, 2017  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031