Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.05 13:14 - Как растат мускулите - мускулен растеж
Автор: babankata Категория: Спорт   
Прочетен: 297 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 18.05 13:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
  В тази статия, ще представим по достъпен начин за всичките механизми които водят о мукулен растеж и как растат мускулите.Видим растежа на мускулите и бързи физичеки промени в мускулната структура на тялото ви може да са изключително мотивиращи, затова е важно да знаем как да растат мускулите.


 Ключът към мускулен растеж е в протеиновия синтез и регенерирането – възтановяването на клетките.Но нека да видим как расте мускулът и какво кара мускулите да растат.

                                
Физиология на мускулния растеж

 Скелетната мускулатура е изградена от мускулни влакна, като техния брой зависи от нашите генетични данни.При някои от нас те са повече, при други по-малко.Тези влакна са изградени от миофибрили (протеинови нишки).Мускулния растеж е свързан с удебеляване на тези влакна, те не се увеличават, а само увеличават своя обем въз основа на броя и големината на протеиновите нишки.Когато вдигаме тежести и съкращаваме мускула, тази структура се наранява, причинявайки микро разкъсвания по мускулните влакна.Тялото възстановява тези разкъсвания като закрепва разкъсаните влакна.В резултат се получава по-голям и по-силен мускул.След всяка направена тренировка и последвала добра почивка, атлета увеличава обема, силата и скоростта си.

 След тренировка, тялото ремонтира повредените мускулни влакна чрез клетъчен процес , при който се образуват нови мускулно протеинови нишки или миофибрили.Тези ремонтирани миофибрили се увеличават на дебелина и по брой, за да се създаде мускулна хипертрофия (какво е мускулна хипертрофия – с една дума мускулен растеж).
 Растеж на мускулите има всеки път,  когато скоростта на синтеза на мускулния протеин е по-голяма от скоростта на мускулно протеиновия разпад.Но това не се лучва докато вдигате тежести, а докато почивате и хапвате добре подбрана високо протеинова и калорична храна.

 Е как всъщност се увеличават мускулните клетки и как растат мускулите?Тук е мястото да отбележим значението на сателитните клетки, наричани така заради разположението им във външната повърхност на мускулните влакна, между мембраната на клетъчните мускули (сакролемата) и най-горния слой на долната мембрана (основен тънък слой).Сателитните клетки идват и действат като стволови клетки за вашите мускули.Те се активират. Когато травма или контузия засегнат мускулните влакна (в случая от тренировка),а когато се активират, те помагат да се добави повече 
nuclie до мускулните клетки и следователно пряко да допринесат за растежа на миофибрилите (мускулните клетки).Степента на активиране на тези сателитни клетки може да бъде разликата между това, което позволява на някои „генетични изроди” да растат и правят огромни мускули и това което прави други хора да качват трудно.

 А знаете ли кое кара мускулите да се съкращават? 
- Мускулите в човешкото тяло се съкращават когато те получават сигнал от моторните неврони, които са предизвикани от една част на клетката, наречена саркоплазмичен ретикулум.Моторните неврони казват мускулите ви да се свият и колкото по-добре управлявате тези сигнали, толкова по-силни ще бъдете.Например, когато някой 
Powerlifter е в сътояние да вдигне много големи килограми, въпреки че не изглежда много мускулест, това е поради неговата спообност да активира тези моторни неврони и успява да свива мускулите си по-добре. Ето защо някои пауърлифтъри могат да бъдат относително по-малки  в сравнение с културисти, но могат да вдигнат значително по-голяма тежест.Когато ви мързи или нямате мотивация, ще забележите, че тежести които сте вдигали предишната тренировка ви тежат повече…не, вие просто не успявате да активирате моторните неврони по същия начин.

                                       Какво кара мускулите да растат 
                                  - основни механизми


 
В основата на целия прогрес на етествения растеж на мускулите,  е възможността непрекъснато мускулите да се поставят под все повече напрежение.Този стрес е основния компонент който участва в растежа на мускулите и разстройва хомеостазата в тялото ви.Стресът и последващо нарушаване на хомеостазата се причиняват от три основни механизми, които стимулират мускулния растеж.

# 1: Мускулно напрежение
 
За да настъпи растеж на мускулите, трябва да окажете по-голямо натоварване и да приложите повече стрес отколкото тялото ви или мускулите са адаптирани до момента.Как да стане това? Основният начин е да се вдигат постепенно по-големи тежести.Това допълнително напрежние на мускулите помага да предизвика промени в химията на мускула, което активизира растежни фактори като активиране на процесаmTOR и активиране на сателитни клетки.

 Мускулното напрежение също така най-драматично въздейства на връзката на моторните единици с мускулните клетки.Което е друг фактор, който ни помога да си обясним защо някои хора могат да бъдат по-силни, но не толкова големи.

# 2: Мускулни увреждания
 
Ако някога сте почувствали болки след тренировка на дадена мускулна група, значи сте изпитали локално увреждане на тренирания мускул.Това локално увреждаане на мускулите води до освободждаване на възпалителни молекули и клетки на имунната система, които активират сателитните клетки, което води до мускулен растеж. Това не означава, че трябва да чувствате болка за да може това да се случи, но повредата на мускула от тренировката трябва да присъства в мусулните клетки.Обикновено тази болезненост се намалява с течение на времето по други механизми.

3: Метаболитен стрес

 Ако някога сте усетили паренето след упражнение или сте напомпали мускула до пръсване, тогва сте усетили ефекта на метаболния стрес.

 Този стрес предизвиква клетъчно подуване около мускула, което помагаа и допринася за растежа на мускулите.Това се получава от добавянето на мускулен кликоген, който помага да набъбне мускула заедно с растежа на съединителната тъкан.Този тип растеж е известен като саркоплазмична хипертрофия, и е един от начините по които хората могат да получат по-големи мускули, без повишаване на силата.

# 4: Как хормоните оказват влияние на мускулния растеж ?

 Това е друг компонент, най-важният! Хормоните са основно отговорни за растежа и възтановяването на мускилите поради тяхната роля в регулирането на метаболизма, сателитната клетъчна активност и синтеза на протеини. Инсулиновия Растежен Фактор 
(IGF -1)по-специално Механичния Растежен Фактор (MGF) и Тестостерона са двата най-важни механизма, които стимулират растежа на мускулите.

Тестостеронът е основния хормон, за който повечето хора мислят когато се занимават с вдигне на тежести.Изглежда има защо. Тестостеронът увеличава синтеза на протеин , потиска и намалява разграждането на белтъчините, активизира сателитните клетки и стимулира други анаблни хормони.Въпреки че повечето тестостерон е свързан в организма и поради това не е налице за да го използваме (до 98%), силовите тренировки помагат не само да се освободи повече тестостерон, но също така правят рецепторите на муслните клетки по-чувствителни към свободния тестостерон.Освен това тестотеронът стимулира реакциите на растежния хормон чрез увеличаване на присъствието на невротрансмитерите в увреденото място на тренирания мускул, което помага за активиране растежа на тъканите.

IGF-1
 регулира количеството на растеж на мускулна маса чрез увеличване синтеза на протеини, улеснява поглъщането на глюкоза, разделя поемането на аминокиселини (градивните елементи на протеините) в скелетня мускул и отново активира сателитни клетки, за да се увеличи растежа на мускилите.

5: Защо мускулите имат нужда от почивка за да растат

 
Ако не осигурите на тялото си достатъчно почивка и/или адекватно хранене, въщност можете да обърнете текущия анаболен проес и да поставите тялото си в катаболно или разрушително състояние.Отговорът на метаболизма на мускулния протеин трае до 24-48 часа.По този начин, от взаимодействието между метаболизма на протеин и всякъкви ястия, консумирани в този период ще се определи влиянието на храната върху мускулната хипертрофия.

 С прости думи, трябва да дадете на тренираните мускули достатъчно време за да се въстановят микро разкъсванията в мускулните влакна, и добре подбраната храна с преобладаващо количество белтъчини, които ще изградят на ново и по-голяма, повредената мукулна тъкан.

 Имайте предвид, че има определен лиит на това колко мускулите ви може дейстивтелно да растат в зависимост от пол, въздраст, генетика и хормонално призводство.Например, мъжете имат повече тестостерон отколкото жените,  което им позволява да изграждат по-големим и по-силни мукскули.

 Бърз мускулен растеж = малко вероятно

 
Мускулната хипертрофия отнема време и е сравнително бавен процес за по-голямата част от хората.Повечето обикновено не виждат видим растеж в продълнежние на няколко седмици или месеци, тъй като повечето първоначални промени се дължат на способността на нервната система да активира анаболните процеси.

 Как растат мускулите : заключение

 За да настъпи мускулен растеж, трябва да подложите мускулите си под стрес, който е различен от предишния, към който тялото ви вече се е приспособило.Това може да стане чрез вдигане на все по-големи тежести, регулярно да променяте вашите упражнения, така че да може да повредите по-голям брой мускулни влакна и достигне на мускулна умора, чрез добро напомпване.А след като тренировката приключи, най-важната част започва с адекватна почивка и осигуряване на достатъчно гориво (храна), за да може мускулите да е регенерират и да растат.




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: babankata
Категория: Спорт
Прочетен: 6605
Постинги: 20
Коментари: 1
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930